Tearjerker

I can always say, it's gonna be better tomorrow.

Adult life

Kategori: Allmänt

 
Mitt liv är delad i två helt olika delar. Livet innan Jonathan och livet sen jag fick Jonathan. 
Livet innan Jonathan var väl inget liv egentligen, det bara fullt av skit, själviskhet och "tycka synd om mig själv" perioder. Jag skadade mig på alla möjliga sätt för att det var min syn på hur mitt liv skulle vara. Tyvärr har jag fortfarande men för livet pga dumheterna jag gjorde då. Men det får mig även att minnas att det var inget liv att föredra, och bäst av allt: att så länge jag har Jonathan kommer aldrig detta hända igen. 
 
Livet sen jag fick Jonathan är då mitt liv startade på riktigt. Jag såg världen med andra ögon och var kapabel till att förstå meningen med livet. Vad som var viktigt och vilket sjukt liv jag levde förr. 
Men jag har lärt mig den fula sidan av att "vara vuxen". 
Den är full i lögner, svartsjuka, avundsjuka och falskhet. 
 
1. Är ditt liv bättre än personens bredvid kommer den personen hata dig tills ditt liv faller isär på något sätt. 
 
2. Om en person säger till dig: jag kommer aldrig berätta det för någon. Då kommer hundratals få höra vad du just sa, som bara var menat för en person (den här punkten har jag haft mycket nytta av när jag vill att en låtsashemlighet ska komma ut).
 
3. Om en person som är ändå ganska nära dig säger att ni måste ses någon dag snart! Om du hör av dig till personen oavsett så kommer den personen alltid ha någonting viktigare för sig, tips: ge upp, säg samma sak tillbaka och hör aldrig av dig till den personen. 
 
4. Om du gör något för dig själv så är du en dålig förälder. Speciellt om det gäller att alkoholen är inblandad, då är det bara värre och jävligt synd om ungen. 
 
5. Du får aldrig må dåligt. Finns det något som omgivningen avskyr och är en obekväm situation så är det om någon mår dåligt. Vad som än händer och hur jävla skit du än mår, säg aldrig det, visa aldrig det. För det första så är det inte en jävel som bryr sig, om inte annat så glädjer det andra att du mår dåligt (se punkt 1). För det andra så finns det alltid folk som har det värre, ingen bryr sig om dina små problem. Lär dig att låtsas må bra, så länge alla tror att du mår bra är allt okej. 
 
6. Jobbar du mycket så ifrågasätter alla det, har inte du något liv? Jobbar du för lite, eller avböjer ett pass, fan va du är otacksam.
 
7. Går du ut en helg och du berättar för andra och du är förälder kommer du utfrågad om allt. Vart är ditt barn, vem har hand om ditt barn, jag skulle aldrig gå ut om jag var förälder osv. 
 
Lär dig alla regler innan du kan spela vuxen, du har inget val. 
Kommentera inlägget här: